Rabu, 24 November 2010

TERJEMAHAN HIZB IMAM NAWAWI

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Dengan nama Allah, Allah Maha Besar. Aku ucapkan atas diriku, atas agamaku, atas keluargaku, atas putra-putriku, atas hartaku, atas sahabat-sahabatku, atas agama mereka dan atas harta benda mereka beribu-ribu “la haula walaa quwwata illa billah (tiada daya dan upaya melainkan dengan [daya dan kekuatan] Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung. Dengan nama Allah, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar. Aku ucapkan atas diriku, atas agamaku, atas keluargaku, atas putra-putriku, atas hartaku, atas sahabat-sahabatku, atas agama mereka dan atas harta benda mereka beribu-ribu “la haula walaa quwwata illa billah (tiada daya dan upaya melainkan dengan [daya dan kekuatan] Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung. Dengan nama Allah, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar. Aku ucapkan atas diriku, atas agamaku, atas keluargaku, atas putra-putriku, atas hartaku, atas sahabat-sahabatku, atas agama mereka dan atas harta benda mereka beribu-ribu “la haula walaa quwwata illa billah (tiada daya dan upaya melainkan dengan [daya dan kekuatan] Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung.
Dengan nama Allah, dengan [kekuatan] Allah, dari Allah, kepada Allah, atas Allah, dan di [jalan] Allah, tiada daya dan upaya melainkan dengan [daya dan kekuatan] Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung.
Bismillah (dengan nama Allah) atas agamaku, atas diriku, dan atas anak-anakku. Bismillah (dengan nama Allah) atas hartaku dan atas keluargaku. Bismillah (dengan nama Allah) atas segala sesuatu yang Tuhanku berikan kepadaku. Dengan nama Allah, Tuhan tujuh langit, Tuhan tujuh bumi, dan Tuhan Arasy yang agung. Dengan nama Allah, [Tuhan] Yang dengan nama-Nya tiada sesuatupun yang membahayakan di bumi dan di langit dan Dialah [Tuhan] Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (3x). Dengan nama Allah, sebaik-baik nama di bumi dan di langit. Dengan nama Allah, aku mulai [segala urusan] dan dengannya pula aku akhiri.
Allah, Allah, Allah, Allah Tuhanku; aku tidak menyekutukan-Nya dengan sesuatu. Allah, Allah, Allah, Allah Tuhanku; tiada Tuhan selain Allah. Allah Maha Perkasa, Maha Agung, dan Maha Besar dari apa yang aku takuti dan aku khawatirkan. Kepada-Mu, ya Allah, aku berlindung dari keburukan diriku, dari keburukan, selainku, dan dari keburukan yang Tuhanku ciptakan dan [Allah] terlepas dan terbebas [dari berbuat keburukan].

Tidak ada komentar:

Powered By Blogger